Анкета для батьків
1. Прізвище,
ім`я
дитини.
2. Дата
народження.
3. Чи
вміє дитина читати? Як? (по буквах, по складах, цілими словами).
4. Чи
вміє писати? (друкованими, писаними, пише окремі букви чи слова).
5. Які
знання має з математики? (знає цифри, рахує до10,100, додає і віднімає).
6. Особливості
вдачі дитини (спокійна, рухлива, сором’язлива, активна….).
7. Стан
здоров`я
дитини.
8. Прізвище,
ім`я та по батькові
обох батьків.
9. Місце
роботи, посада, телефон обох батьків.
10. Домашня адреса.
11. Хто ще бере участь у вихованні дитини?
12. Чи є в сім`ї інші діти?
13. Чи
можлива ваша співпраця з школою?
ПАМ`ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
2. Не ображайте, не бийте і не принижуйте дитину. Пам`ятайте:
навчання
– це радість (негативні емоції не сприяють засвоєнню матеріалу, перекреслюють
бажання вчитися).Криком ви нічого не досягнене, тільки виплеснете свої емоції.
3. Не
виховуйте дитину в коридорі школи, знайдіть час для бесіди чи розмови з нею. У
процесі спілкування не реагуйте бурхливими емоціями, не осуджуйте дитину, а
будьте тактовні, толерантні у вираженні своїх суджень, думок.
4. Намагайтеся
контролювати режим дня дитини.
5. Пам`ятайте, що дитина – ваше відображення в
дзеркалі (грубість породжуйте грубість, крик – крик, а доброзичливість і
взаєморозуміння – добро і злагоду в сім`ї). Задайте собі питання «Чи хочу я,щоб
моя дитина була схожа на мене?».
6. Якщо
ви помітили, що у дитини «важкий» період – підтримайте її, щоб вона не схибила,
а пішла вірним шляхом.
7. Дитина
– це цілий світ, сприймайте її як цілісну особистість, дорослу людину, яка має
свої права (на навчання, відпочинок тощо) і повні обов’язки (вчитися, ввічливо
ставитися до інших тощо).
8. Не
віддаляйте дитину від себе – знайдіть час поговорити, зрозуміти її, згадайте
себе у цьому віці (це ж ваша частка), допоможіть, якщо потрібно (навіть
лагідним, ніжним словом).
9. Не
скупіться на похвалу, будуючи стосунки з власною дитиною.
10.
Ви дали дитині життя, тож допоможіть дитині
зорієнтуватись у бурхливому морі життєвих подій!
Батькiвськi збори в початковій школі
з елементами інноваційних технологій
Тема: Зміст і
організація навчально – виховного процесу у 1 класі.
Успiшна адаптацiя першокласникiв до школи як умова гармонiйного
розвитку
особистостi.
Мета: роз’яснити
батькам, що фізичний розвиток дитини
є своєрідною базою для психічного
розвитку, а той, у свою чергу, є основою для соціального та духовного розвитку
дитини; сформувати і у батьків правильне ставлення до виховання дітей у цьому
напрямку та виховувати почуття
відповідальності за кожний свій крок на землі,
надати батькам
рекомендації щодо формування у дітей здорового способу
життя.
Учасники: батьки, класний керівник.
Підготовка: учитель вивчає
психолого-педагогічну літературу на тему
зборів і
добирає необхідні книжки та журнали для виставки; готує анкети та роздруковує
необхідні рекомендації.
Хід зборів
Школа — духовна колиска народу.
В.О.
Сухомлинський
1.
Знайомство.
Шановні батьки! Я вітаю вас
з початком навчального року.
Всі 4 роки я буду працювати
з разом з Вами. Діти йдуть до школи з
великим бажанням вчитися та розвиватися. Головне, щоб це бажання не згасло, щоб
воно підігрівалося жадобою до знань, бажанням пізнати щось нове, незнайоме.
Що для цього потрібно? Жити одним
життям з дитиною, кожний день розпитувати, що нового і цікавого дізналася вона у школі, допомагати їй
розібратися в тому, чого вона не може зрозуміти, контролювати виконання
завдань. Все це робити з терпінням і любов’ю. Василь Сухомлинський казав: “У
вихованнi все головне: i урок, i розвиток рiзнобiчних iнтересiв дiтей поза
уроком, i взаємовiдносини вихованцiв у колективi.”
Тому зараз ми з вами познайомимося. Адже і
вашим дітям потрібно знати один одного, щоб комфортно себе почувати в
колективі. Для цього ми проведемо таку гру як “Мікрофон”. У символічний
іграшковий мікрофон кожний представиться і скаже, що він хоче побажати своїй
дитині у цьому класі.
Я розпочну першою: “ Мене звати Ірина Сергіївна. Я хочу
побажати вашим дітям, щоб вони зростали здоровими фізично і духовно, успішними
та розумними.”
2.
Гра “Мікрофон”.
“Мене звати ... Я
хочу побажати своїй дитинi, яка йде у 1 клас ...“. (Кожна мама чи батько, які
присутні, висловлюють свої думки в мікрофон”.
Підсумок: багато хороших думок пролунало сьогодні. І
головне, що ви всі хочете бачити своїх дітей здоровими, інтелектуальними,
вихованими.
Проблемне
питання: На вашу думку, хто має бути у центрі нашої
уваги? (Відповідь: дитина)
3.
“Мозковий штурм”
І у батьків, і у вчителів в центрі уваги дитина. (На
дошку в центрі вчитель прикріплює листок на якому написано: дитина.) З однієї
сторони дитина зростає у сім’ї і у неї є батьки. (На дошку
вчитель прикріплює листок на якому написано: батьки.)
|
![]() |
Чи можна вирішити всі завдання окремо?
Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати
дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів,
учнів, батьків у навчально-виховному процесі.
4.
Інтерактивна вправа “Готовнiсть дитини до школи”.
З початком навчання у життi дитини вiдбувається дуже
багато змiн. Це новi умови життя та дiяльностi, новi контакти, новi стосунки,
новi обов’язки. Змiнюється соцiальна позицiя: був просто дитиною, тепер став
школярем; соцiальний iнститут навчання i виховання: не садочок, а школа, де
навчальна дiяльнiсть стає провiдною. Усе пiдпорядковується навчанню, школi.
Початок навчання у загальноосвітній школі супроводжується
суттєвими змінами у системній діяльності дитини на психоемоційному,
регуляторному, вегетативному рівнях.
Пристосування (адаптацiя) дитини до школи вiдбувається не
одразу. Це досить тривалий процес, пов’язаний зi значним напруженням усiх
систем органiзму. Лише через 5 - 6 тижнiв поступово пiдвищуються та стають
бiльш стiйкими показники працездатностi, у дитини спадають напруження та
тривожнiсть.
Кожен першокласник має свій індивідуальний бар’єр
психологічної адаптації до зовнішніх впливів, що виявляються у прагненні
досягти рівноваги між психологічними і соціальними потребами.
Залежно вiд стану здоров’я, сiмейної ситуацiї,
відвiдування чи не вiдвiдування дитячого садочка, раціональної організації
занять і режиму дня адаптацiя до школи має рiзний перебiг.
Легше проходить перiод пристосування до школи i краще
справляються з розумовими та фiзичними навантаженнями здоровi дiти. Та сьогоднi
лише 20—25 % дiтей iдуть до школи здоровими. Решта мають рiзноманiтнi порушення
та вiдхилення у станi здоров’я.
Що ж вiдбувається в органiзмi дитини в першi днi
навчання?
•
Нестiйка працездатнiсть;
• дуже
високий рiвень напруження серцево-судинної системи;
• низькi
показники координацiї рiзних систем органiзму мiж собою;
• змiни
функцiонального стану центральної нервової системи;
• рiзке
зниження навчальної активностi;
•
зниження працездатностi;
• до
кiнця першої чвертi маса тiла зменшується у 60 % дiтей;
• скарги
на втому, головний бiль, сонливiсть, погiршення апетиту, поганий сон;
•
розгальмованiсть рухова або в’ялiсть, втома;
•
розлади шлунково-кишкового тракту;
• пiдвищення артерiального тиску.
За результатами дiагностики на кiнець жовтня мiсяця 88%
дiтей 1 класу мають високий рiвень адаптацiї, 12 % — середнiй рiвень адаптацiї.
5.
Робота в групах.
Обговоріть в групі:
- Яка роль батькiв у подоланнi труднощiв, пов’язаних з
адаптацiєю дитини до школи?
Завдання:
Напишіть на листках 2 поради, для інших батьків, що
потрібно робити, щоб дитина успішно навчалася і почувалася в класі? (Кожна
група виконує завдання та представляє. Всі поради вчитель прикріплюються на
дошку. Вчитель робить висновок.)
Поради
батькам:
• Дбати
про здоров’я дитини.
•
Допомагати у пiдготовцi до школи.
•
Органiзувати робоче мiсце дитини.
•
Привчати до охайностi й порядку.
•
Привчати до самостiйностi.
•Заохочувати
найменшi успiхи дитини у навчаннi й поведiнцi, використовуючи для цього
слова-схвалення.
•
Радiйте вашiй дитинi!
•
Розмовляйте з дитиною спокiйним голосом.
• Будьте
терплячими.
• Щодня
читайте дитинi.
•
Заохочуйте зацiкавленiсть та уяву дитини.
Висновок:
Психологічна підтримка дитини батьками – одна з основних
і важливих умов позитивного адаптаційного періоду.
6.
Повiдомлення вчителя “Режим дня першокласника”.
- Дитина
пiшла в перший клас…
Вiдбувається
змiна провiдних видiв дiяльностi: мiсце гри поступово займає навчання. Новi
обов’язки вимагають вiд дитини зiбраностi, затрат духовних i фiзичних сил. Ось
чому так важливо розпорядок дня школяра продумати до найдрiбнiших деталей.
Розглянемо робочий день першокласника. (У кожного з
батьків роздруковка “Режим дня”).
Пiдйом. Школяр має вставати о 7 годинi ранку. Наступнi 50
хвилин витрачаються на ранкову гiмнастику, воднi процедури, снiданок. Зарядка
тонiзує нервову систему, полiпшує роботу серця, легень, сприяє гарнiй поставi.
Снiданок дитинi потрiбен легкий, оскiльки попереду об 10 годинi 30 хвилин її
чекає другий гарячий снiданок у школi. Нехай вдома дитина вип’є чай, з’їсть
печиво, фрукти.
Дорога до школи. Батьки повиннi показати дитинi
найбезпечнiший шлях до школи, постiйно нагадувати про дотримання правил
вуличного руху.
Заняття у школi тривають до 12 год .
Для першокласникiв важливий денний сон протягом години.
Для вiдновлення зниженої на кiнець першої половини дня
працездатностi доцiльний активний вiдпочинок. Молодшим школярам рекомендують
перебувати на свiжому повiтрi не менше трьох годин в день. Це необхідно для
того, щоб дитина росла здоровою.
Перед сном дитина має скласти в ранець все, що необхiдно
для занять, пiдготувати одяг, взуття до наступного дня.
Сон. Першокласника рекомендують вкладати спати не пiзнiше
21.00. Щоб забезпечити достатньо глибокий сон, необхідно привчити дитину лягати
i вставати завжди в один i той самий час; практикувати перед сном 20 - 30
хвилиннi прогулянки на свiжому повiтрi, спати при вiдчиненiй кватирцi.
Вiдхилення вiд режиму має бути розумним, iндивiдуальним
для кожної дитини, але батьки завжди мають дбати про те, щоб сприяти дотриманню
учнями основних режимних моментiв: глибокий i мiцний сон, повноцінне
харчування, достатнє перебування на свiжому повiтрi, забезпечення загального
розвитку дитини тощо.
Режим дня першокласника
6.30 - 7.30
|
Ранкова
гімнастика, туалет, водні процедури, прибирання
ліжка. Сніданок.
|
7.30 - 7.50
|
Дорога до
школи.
|
8.00 -
12.00
|
Заняття у
школі.
|
12.00 -
12.30
|
Дорога до
дому.
|
13.00 -
14.00
|
Підготовка
до обіду. Обід.
|
14.00 -
15.30
|
Денний
відпочинок, спокійні ігри, читання книжок.
|
15.30 - 17.00
|
Прогулянка.
Спостереження за природою та оточуючим світом.
|
17.30 -
18.30
|
Підготовка
до вечері, вечеря.
|
18.30 - 20.30
|
Ігри,
підготовка портфеля до наступного дня.
|
20.30 -
21.00
|
Підготовка
до сну
|
Висновок:
Здоров’я – не тільки відсутність
хвороб або фізичних вад, а стан повного фізичного, духовного, соціального
благополуччя. В житті має все бути в гармонії. Намагайтесь будувати своє життя
і своїх дітей в гармонійному поєднанні всіх складових здоров’я. Адже, кожна
людина – це неповторний світ. Яких потрібно берегти та плекати.
7. Заповнення
анкети.
Пропоную, перевірити свою роль у вихованні дитини, заповнивши анкети.
Відповідайте на питання анкети щиро і відверто, тому що результат будете знати
тільки Ви. (На окремих аркушах роздруковані анкети для батьків. Вони читають
анкети та виставляють бали. Потім вчитель роздає відповіді на анкетування.)
Анкета № 1
“Так” – 10 балів, “ні” – 0 балів, “не знаю” – 5 балів.
№ п/п
|
Питання
|
Бали
|
1.
|
Часом син, або
дочка поводиться так, що залишається тільки руками розводити або звернутися
по допомогу до друзів.
|
|
2.
|
Іноді ви довіряєте
дитині таємницю, яку нікому іншому не розповіли б.
|
|
3.
|
Вам доводиться
просити в дитини вибачення за свою поведінку.
|
|
4.
|
Ви зауважуєте,
що характером маля пішло не у вас. І радієте з цього.
|
|
5.
|
Коли іграшок
(нехай навіть старих) повний будинок, купувати нові немає рації. Навіть якщо
є зайві гроші.
|
|
6.
|
Ваш малюк – ваш
ідеал. Саме про такого ви мріяли все життя.
|
|
7.
|
Іноді вам
здається, що дитина учить вас по-новому мислити та оцінювати життя.
|
Анкета № 2
“Так” – 0 балів, “ні” – 10 балів, “не знаю” – 5 балів.
№ п/п
|
Питання
|
Бали
|
1.
|
Віддеяких
дитячих витівок ви вибухаєте. Хоча потім і шкодуєте про це.
|
|
2.
|
Інтуїція і
досвід – кращі порадники у вихованні дітей.
|
|
3.
|
Ви ображаєтеся,
якщо хтось негарно висловлюється про вашу дитину.
|
|
4.
|
Ваші таємниці –
це святе. А от у дитини не повинно бути ніяких секретів від батьків.
|
|
5.
|
Неприємності або
невдачі нащадка боляче ранять вашу душу і самолюбство.
|
|
6.
|
До певного віку
кращий засіб виховання – ремінь.
|
|
7.
|
Дитина завдає
вам більше турбот, ніж радості.
|
|
8.
|
Ваша квартира –
арена вічної лайки, а супротивники в ній – дорослі і діти.
|
Результати анкети
100 – 150 балів.
Загалом Ви здатні іноді розуміти дитину. І навіть можете іноді пристати
на її позицію. Якщо на питання анкети Ви відповідали чесно і теорія не
розходиться з практикою, вас можна визнати взірцем, гідним наслідування.
50 – 99 балів.
Ви на правильному шляху. Тимчасові труднощі або конфлікти з дитиною
можна розв’язати, почавши із себе.
Тільки не намагайтеся виправдатися нестачею часу або нестерпним характером
нащадка. Вплив на нього і контроль над ситуацією у Вас є. Цим потрібно
терміново скористатися. І не бійтеся втратити себе. Розуміти не завжди означає
приймати. Але без цього розуміння ситуацію не виправити.
0 – 49 балів.
Співчуваємо Вам. Але ще більше Вашій дитині. Адже поруч з нею немає
доброго старшого друга, якого вона потребує. І майте на увазі, дитина може
знайти його на стороні. Поки улюблене, але зовсім незрозуміле чадо не
відвернолося від Вас остаточно, терміново шукайте підхід. З іншого боку,
можливо, потрібна допомога психолога або ... самої дитини. Повірте, немає
нічого соромного у визнанні власної неправоти. Адже малюк Вам потім щиро скаже
дякую.
8.
Підсумок зборів.
Рефлексія
Закінчити батьківські збори мені
хотілося словами з аксіоми гуманної педагогіки
Ш.А.Амонашвілі.
“Уявіть Землю, яка летить в Космосі, і скажіть їй ласкаві
слова; пошліть добрі думки своїм дітям; закриємо очі – і пошлемо вітання свої
батькам; побажайте успіху вчителю, який стоїть перед вами. Хто прекрасно і
широко мислить – той ростить свій дух.
Якщо дитина вам що-небудь принесе – обов’язково похваліть зроблене і вона зробить ще. Складіть
книгу, із сторінок які принесе вам дитина, скажіть, що ви дали друзям її
почитати – створіть для кожного уявне штучне середовище.
Дитина повина бути впевнена, що вона всім потрібна і
цікава.”
Дякую за увагу та працю! Бажаю Вам успіхів у навчанні та
вихованні дитини. До нових зустрічей.
Прислів’я.
–
За рідний край життя
віддай.
–
Батьківщина – мати,
умій за неї постояти.
–
Та земля мила, де
мати народила.
–
Людина без Вітчизни
– як соловей без пісні.
–
Кожна травичка на
своєму корені росте.
– Рідна земля і в жмені мила.
Широкі
простори нашої України, є в ній міста і села, але в кожної людини є своя
маленька батьківщина – місце, де вона народилася і живе. Місце проживання
визначає адреса, яку дошкільнята повинні знати.
Пограйте з дітьми
– Д/гра “Назви свою адресу”.
Місто (село) _______________
Вулиця ______________________
№ будинку________
№ квартири________
№ телефону ________________
–
Д/гра “Що ти
знаєш про своє місто (село)?”
1. Як називається твоє місто (село)?
2. Звідки виникла його назва?
3. Яка головна вулиця твого міста (села)?
4. Які ще вулиці ти знаєш?
5. Які пам’ятники є в місті (селі)?
6. Чи знаєш ти підприємства свого міста (села)?
“Сім’я і родина – коріння людини ”
Згідно з програмою виховання дітей дошкільного
віку “Малятко”, діти шести років мають знати своє ім’я, прізвище, скільки
років, дату народження, пору року, в яку вони народилися, ім’я та по-батькові
своїх рідних, вміти виявляти любов і повагу до батьків, інших членів своєї
родини, знати про сімейні традиції, свята.
Пограйте з дітьми.
–
Гра “Знайди потрібну цифру”.
Мета: з запропонованих цифр дитина має вибрати
ту, яка відповідає кількості її років.
7 3 1
4 5 6
– Гра “Що ти знаєш про сім’ю?”
1. Із
скількох людей складається ваша сім’я?
2. Як
звуть маму? (Ім’я, по-батькові).
3. Як
звуть тата?
4. Чи є в
тебе брат (сестра)?
5. Скільки
йому (їй) років?
6. Чи є в
тебе дідусь, бабуся?
7.
Як їх звуть?
8. Де та
ким працюють мама і тато?
Свята народні та державні
Старші
дошкільники мають пам’ятати основні
свята року.
– Д/гра “Що
й коли святкуємо ми?”
1.
Коли буває свято
жінок?
2.
Яке свято 1 січня?
3.
Що діти роблять 1
вересня?
4.
Коли ми святкуємо
Різдво?
5.
Коли свято
захисників країни?
Праця дорослих
Діти шести років повинні розуміти необхідність виконання
дорослими своїх трудових обов’язків для здобуття потрібного результату,
орієнтуватися в професіях дорослих, пов’язувати їх з місцем роботи,
обладнанням, пристроями, якими люди користуються під час роботи.
Пограйте з дітьми.
– Д/гра “Хто
де працює?”
Мета: доповнити вислів, скласти з ним речення.
кухар – ... (кухня) муляр
– ... (будівництво)
бібліотекар – ... (бібліотека) вчитель
– ... (школа)
швачка – ... (ательє) лікар
– ... (лікарня)
машиніст – ... (поїзд) стюардеса
– ... (літак)
продавець – ... (магазин) перукар
– ... (перукарня)
водій – ... (машина) листоноша
– ... (пошта)
– Д/гра “Кому
що потрібно?”
Завдання: дитина повинна назвати предмети, якими користується під час
роботи людина даної професії.
Лікар – ... (халат, ліки, термометр...).
Маляр – ... (пензлі, фарби...).
Кухар – ... (плита, посуд, продукти...).
Вчитель – ... (книги, зошити, ручки...).
Продавець – ... (ваги, гирі, товар, чеки, гроші).
Перукар – ... (ножиці, гребінець, халат, накидка, шампунь).
Листоноша – ... (сумка, листи, газети, журнали).
–
Д/гра “Хто це робить?”
Зміст: дошкільник має за названою дією визначити професію людини.
навчає – ...(вчитель), шиє
– ...(швачка) малює – ... (художник)
лікує – ...(лікар) продає
– ...(продавець) будує – ...(будівельник)
готує – ...(кухар) співає
– ...(співак) стриже – ...(перукар)
грає – ...(музикант) друкує – ...(друкарка) водить
літаки ...(пілот)
носить газети –...(листоноша)
пише книги – ...(письменник)
Предметний світ
Згідно
з “Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні” старший дошкільник має
зацікавлено ставитися до предметного середовища, знаходити у ньому знайоме і
незнайоме; виділяти тотожне, схоже, відмінне; визначати безпечне і небезпечне;
диференціювати його на “моє”, “наше”, “чуже”; на “індивідуальне” та “загальне”;
“близьке” і “далеке”. Усвідомлювати цінність, знати походження більшості
предметів, вміти пояснити їхнє призначення.
Житлове середовище
Дитина
повинна оперувати поняттям “житло”, називати основні предмети побуту і вжитку,
технічні засоби та побутові прилади, які допомагають людям у домашньому
господарстві, розуміти призначення кожного. Розуміти роль житла в житті людини.
Пограйте з дітьми.
–
Д/гра “Які предмети можна
назвати словом “меблі”?
(Слова в дужках в усіх іграх даються на допомогу
дорослим).
(ліжко, диван, книжкова шафа, стіл, полиця,
стілець, крісло, шафа для одягу, тумбочка...).
–
Д/гра “Чайний посуд – що
це?”
( чайник
для заварки, цукерниця, чашка, блюдце, молочник, чайна ложка, склянка...).
– Д/гра “Що
відноситься до столового посуду?” (тарілка,
ложка, виделка, ніж...).
–
Д/гра “Як
сказати одним словом: каструля, чайник, сковорідка?” (Кухонний посуд).
–
Д/гра “Яку ти знаєш побутову
техніку?”
(холодильник, телевізор, праска, пральна машина,
пилосос, кавоварка, магнітофон...).
– Д/гра “Назви одним словом: машина, дзига, м’яч,
лялька, кубики,
піраміда, ведмедик”. (Іграшки).
– Д/гра “Як назвати сокиру, пилку, молоток,
рубанок... одним словом?” (інструменти).
– Д/гра “Що потрібно школяру?”
(портфель, лінійка, ручка, гумка, олівець, зошит,
щоденник, підручник...).
–
Д/гра “Що відноситься до
одягу?”
(пальто, плащ, куртка, шуба, сукня, майка, шорти,
штани, спідниця, кофта, сорочка, сарафан...).
–
Д/гра “Що на голову одягнемо?”
(головні убори: шапка, панама, капелюх, берет,
хустка, кашкет...).
– Д/гра “Що належить до
взуття?”
(туфлі, черевики, чоботи, тапки, валянки, кросівки...).
– Д/гра “Що допоможе бути чистенькими?”
(предмети гігієни: рушник, мило, мочалка, зубна
паста, зубна щітка, шампунь...).
–
Д/гра “Що на ліжечку в нас
є?”
(постіль: простиня, покривало, ковдра, подушка,
матрац, наволочка...).
–
Д/гра “Що зайве, чому?”
– ложка,
стіл, тарілка, виделка;
–
телевізор, відеомагнітофон, диван, музичний центр;
–
книга, книжкова шафа, стіл, стілець;
–
портфель, підручник, ручка, парта;
–
шуба, куртка, шапка, пальто.
За межами житла
Дошкільник має оперувати назвами основних споруд соціального
призначення. Розуміти взаємозв’язок між потребами людини в теплі, світлі, воді
та функціонуванням різних технічних комунікацій та відповідних установ.
Усвідомлювати доцільність поділу міста, селища на вулиці, відведення
спеціальних місць для руху людей і транспорту. Називати різні види транспорту.
Орієнтуватися у правилах дорожнього руху, керуватися ними.
Пограйте з дітьми.
Необхідно познайомити дітей з місцезнаходженням і
призначенням лікарні, бібліотеки, пошти, телеграфу, магазинів, аптеки,
перукарні, школи, д/садка.
–
Д/гра “Доповни речення”.
Діти звісно вчаться в ...(школі),
А комбайн працює в ... (полі).
Ми лікуємось в ... (лікарні),
А стрижемось в ... (перукарні).
Ліки беремо в ... (аптеці),
А книжки в ... (бібліотеці).
Дайте дітям поняття про наземний, повітряний, водний транспорт.
Вивчіть узагальнюючі слова. Познайомте зі спорудами, які мають відношення до
транспорту. (Водний транспорт – річковий порт; повітряний транспорт – аеропорт,
ангар; наземний транспорт – вокзал, автостанція, депо).
– Д/гра “На чому я подорожую?”
Наземний транспорт: ...
(машина, поїзд, автобус, тролейбус, трамвай...).
Повітряний транспорт: ...
(літак, вертоліт, ракета...).
Водний транспорт: ... (човен,
корабель, катер, пароплав...).
Користування предметами (споживання)
Дитина
шести років має знати про те, що кожний
предмет використовується (споживається) для задоволення потреб людини. Вміти
використовувати за призначенням основні предмети, знаряддя праці, речі,
прилади, дбайливо до них ставитися, знати місце зберігання кожного. Володіти
елементарною культурою споживання продуктів праці інших людей.
Пограйте з дітьми.
–
Д/гра “Який предмет
потрібен?”
1. Щоб
визначати час.
2. Розмовляти
на відстані.
3. Спостерігати
за зірками.
4. Вимірювати
вагу.
5. Міряти
температуру.
6. Варити
їжу.
7. Намалювати
картину.
8. Їсти
суп.
9. Чистити
зуби.
Виготовлення предметів (виробництво)
Дошкільники мають знати про існування різних виробництв, що
виготовляють предмети вжитку, технічні прилади та знаряддя, засоби пересування
та зв’язку. Називати деякі з відомих. Розуміти відмінності між виробничою
діяльністю дорослої людини та предметно-практичною дитини. Охоче займатися
практичною діяльністю, доводити розпочате до кінця.
1. Пограйте
з дітьми.
1.Необхідно дати дітям поняття про матеріали, з яких
виготовляються предмети: папір, тканина, деревина, метал, глина, скло,
пластмаса, гума.
2.
Д/гра “З чого зроблений
предмет?”
3.
(рушник, стіл, ложка, окуляри, ручка, книга, сукня, чашка, лампа, пилка,
лінійка, гумка, лялька, м’яч, шорти, ніж, подушка, олівці...)
–
Д/гра “Що буває дерев’яним,
скляним, гумовим?”
–
Д/гра “Що зайве?”
– рушник,
наволочка, окуляри, сарафан;
–
тарілка, ложка, чашка, цукерниця;
–
ніж, каструля, шпалери, таз;
–
ваза, ковдра, окуляри, лампочка;
–
книга, газета, олівець, зошит;
- лінійка, ручка, зубна щітка, стіл
Знання безпеки життєдіяльності
Світ речей, природи і
людей чатує на дитину. Батькам важливо підготувати сина чи доньку до взаєморозуміння, взаємоповаги їх, навчити
правил безпечної взаємодії з ними.
Щороку тисячі
пішоходів: дорослих та дітей, травмуються та гинуть на дорогах і в автокатастрофах. Профілактика автотравматизму вимагає від дитини вміння самостійно
аналізувати дорожню ситуацію, запобігати порушенню правил пішохода, правильно
діяти в екстремальних ситуаціях. Особливо важливо розвивати дитячу
спостережливість, швидкість реакції.
Аналіз нещасних випадків з дітьми під час автопригод дозволяє виділити
шість основних груп причин дорожньо-транспортних ситуацій:
-
погано проглядається дорога (колір машини зливається з оточенням);
-
увага дитини відволікається від контролю за рухом транспорту;
-
відсутність уміння визначити швидкість руху автомобіля та часу його наближення;
-
незнання та слабка орієнтація в плануванні шляху: визначення середини проїзної
частини дороги, острівців безпеки для
пішоходів – „зебра” тощо;
-
раптова поява батьків чи знайомих на
протилежному боці вулиці, коли виникає нагальна потреба зустрітися;
- ігри дітей поблизу дороги, втрата дитини контролю за власною поведінкою
(дитина, іграшка потрапляють на проїзну частину дороги).
Основне завдання
батьків – навчити дітей орієнтуватися на вулицях та дорогах, виховувати
інстинкт самозбереження, розуміння
загрози життю і здоров’ю від автотранспорту, оволодіння правилами адекватної, безпечної поведінки.
Варто пам’ятати, що знання правил
дорожнього руху не позбавляє небезпеки, бо водії автотранспорту, як і
чимало пішоходів, порушують їх.
Шановні батьки! Крокуючи з дитиною по вулиці, зупиніться і з
цікавістю запитайте її:
- чи
дотримуються водії правил дорожнього руху;
- як діти
і дорослі користуються правилами
пішохода чи дотримуються показників світлофора;
- разом з
дитиною проаналізуйте порушення правил водіями, пішоходами.
Дайте оцінку власним
вмінням переходу керованого перехрестя. Проведіть аналіз існуючої ситуації: чи
завжди безпечно переходити дорогу на зелений вогник світлофора, проїздити
перехрестя на дозволений знак, чому обов’язково
дорогу треба перетинати під прямим кутом, а не навскоси.
Запропонуйте
дитині пограти в гру „Світлофор”: дитина
піднімає кольоровий круг, який дозволяє чи забороняє рух пішохода; гру
„Автоінспектор” – дитина оцінює правильність дій пішохода, позначаючи похибки
підняттям червоного прапорця.
Загадайте загадку „Їздять нею безупинну,
Їздим,
ходимо по ній.
По
кривій і по прямій,
А
якщо втомились ноги,
Відпочинем
край... (дороги)
Велику небезпеку являють некеровані перехрестя, де
дітям потрібно самостійно обрати місце і час
безпечного переходу. Для
профілактики авто
травматизму, перебуваючи на
дорогах, вулицях. організовуйте
спостереження за транспортом: види
машин, їхній колір, які більш помітні,
котрі зливаються з кольором рослинності,
асфальту, оточуючим пейзажем.
Пограйте в гру „Хто
перший помітить автотранспорт?”. Тренуйте у дітей реакцію швидкого бачення
машини, визначення швидкості її пересування та наближення до
місця переходу. Порівняйте швидкість руху різних автомашин; вантажного,
спеціального призначення, легкового - різних марок вітчизняного та зарубіжного
виробництва.
Запропонуйте шляхом
відлічування секунд з часу появи об’єкту в полі зору до безпосередньої
близькості до дитини визначити час наближення автотранспорту. Порівняйте разом
з дитиною різницю тривалості часу наближення
різних видів автомашин. На пустельній дорозі повправляйте дитину
перетинати шлях, відлічуючи секунди. Дайте дитині можливість дійти висновку про
правильність вибору часу для безпеки її руху.
Розгляньте проїзну
частину вулиці, її знаки: осьова лінія, пішохідні переходи, місце зупинки транспорту, „зебри”
для зупинки і переходу пішоходів. Доручіть дитині навчити правил поводження на
вулиці свого братика, сестричку, бабусю.
Проводьте спостереження за рухом автотранспорту за складних
дорожніх умов в різні пори року
та погоду: дощову, снігову, вітряну,
сонячну. Це сприятиме формуванню навичок адекватної безпечної поведінки дитини, збереже здоров’я та життя Вашого сина чи доньки.
Електрострум
- друг чи ворог?
Все залежить від обізнаності дитини про явище, володіння правилами користування
електроприладами. В побуті існує шкідлива думка беззаперечної ізоляції дошкільника від всілякого контакту з
електрообладнанням. Щойно дошкільник став школярем та отримав право на
самостійне користування всіма оточуючими
його предметами та приладами з дозволу чи самовільно. Щоб не завітала небезпека
до Вас, озбройте хлопчика, дівчинку
певними знаннями та навичками дійства з електроприладами, які необхідні дитині
при самообслуговуванні, організації
свого дозвілля тощо.
Уточніть поняття дітям про те, що електричний
струм – найзручніша для використання енергія. Електрика допомагає в побуті,
промисловості, транспорті, медицині та ін. Електричний струм виробляється на
електричних станціях і передається дротами до житлових будинків, шкіл,
організацій заводів тощо. Електричний струм дуже небезпечний, може позбавити
людину, живу істоту життя. Електрострум невидимий і не має запаху, його
наявність можна виявити та визначити
лише спеціальними приладами: лічильниками в приміщенні. Електричний струм може вразити
при безпосередньому контакті з струмовивідними частинами електроустаткування або при перебуванні в
зоні обірваних електропроводів, чи під лініями
високої напруги ( зона небезпеки
– високі фруктові дерева під електропроводами).
Простежте з дітьми систему
електроприладів у Вашій квартирі, виявіть їх вміння користування
ними, визначте місця, в яких не
можна забивати цвяхи та руйнувати
стіни, тому, що там проходять електропроводи. Спільно з дітьми
визначте небезпечні місця в будинку, на
подвір’ї, виготовте застережні знаки. Розмістіть їх у відповідних місцях, доручіть дитині повідомити своїм
ровесникам, знайомим про існуючу
небезпеку.
Пам’ятайте самі і навчіть дітей правил техніки безпеки:
заборонено підніматися на стовпи повітряних ліній електропередач, закидати
гілля та інші речі на дроти повітряних ліній, чіпати обірвані дроти і
підходити до них близько, чистити електроосвітлювальну апаратуру вогкими
ганчірками, торкатися до проводів, в яких ушкоджена ізоляція, витягувати за
шнур вилку з розетки. Забороняється
відчиняти дверцята розподільних шаф, трансформаторних підстанцій, проникати в них, знімати плоди з
дерев, гілки яких торкаються або близько розташовані до електричних
проводів. У разі враження електрострумом негайно викликати швидку медичну допомогу по телефону 103.
Ще більшу небезпеку для дітей становить вогонь від звичайного
сірника.
Сплять сумирно донечки Лишає він страшні
сліди,
У хатинці скриньочці.
Усе він пожирає.
У маленьких донь,
А як даси йому води
В голові вогонь. (Сірники) Одразу помирає. (Вогонь)
Людина з часів свого існування тягнулася
до вогню, який так приваблює
сьогодні наших малюків. Завдання батьків створити у дітей розуміння важливості
вогню в житті, навчити їх бачити небезпеку в необачному користуванні ним,
уникати пожежного травматизму, оволодіти початковими навичками профілактики
пожежного лиха.
Запам’ятайте: контакт дитини з
сірником відбудеться обов’язково! Щоб не трапилось лиха,
зробіть сірничок добрим знайомим,
станьте посередником між ним та дитиною. Наодинці з вісником вогню дитина втрачає рівновагу від раптового спалаху, від
опіку пальців при неправильній позиції утримування сірника, від остраху перед
батьками за порушення заборони дорослих, від пожежі, якою дорослі нажахали дитину.
Знайомство дошкільника з сірничком
влаштуйте таким чином:
- запаліть сірник в присутності дитини,
подивіться на нього;
- запропонуйте дитині наблизити руку до сірника з коментарем:
холодно, тепло, гаряче, супроводжуючи теплові відчуття дитини;
- за
бажанням дитини дайте їй спробувати імітувати рухи запалювання сірника без голівки. Тертя треба
проводити від себе по горизонталі трохи вгору, щоб при спалаху вогонь не торкнувся пальців дитини і не злякав
її;
-
запропонуйте дитині запалити сірник, попередньо оглянувши місце, куди він може
впасти в разі невдалої спроби (визначити безпеку загоряння, провести
профілактику; періодично тренувати дитину в
запалюванні сірника до повного оволодіння вмінням);
-
розширити знання дитини про засоби гасіння вогню водою, піском. накриттям
мокрою ганчіркою;
- у
випадках отримання опіків, ушкоджень шкіри викликати швидку медичну допомогу –
телефон 103;
- при
пожежі телефонувати – 101.
Усвідомлене
і правильне володіння сірниками допоможе дитині обслужити себе в період
самостійного перебування вдома, позбавить ризику пожежної катастрофи.
ЗАНЯТТЯ 1
ТЕМА Знайомство з майбутніми першокласниками.
МЕТА : познайомитися з
дітьми для подальшої співпраці, зацікавити дітей до занять;
розвивати увагу, пам'ять, мислення, просторове
уявлення;розвивати навички аналізу, синтезу, узагальнення;сприяти розвитку
моторного компонента графічних навичок;сприяти фізичному розвитку
дітей;виховувати поважне відношення один до одного, сумлінність до праці.
ХІД ЗАНЯТТЯ
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Роздати дітям
необхідний матеріал для заняття і попередити про техніку безпеки.
2.МОТИВАЦІЯ ПОЧАТКУ ЗАНЯТТЯ
Доброго
дня, діти! Як ви себе почуваєте? Який у вас настрій?
Я вчитель початкових класів, Андросович Ірина Сергіївна,
працюю 4 роки у школі. Мені хотілось би
познайомитися з вами ближче, а чи є у вас таке бажання? Як ви гадаєте, навіщо
взагалі люди знайомляться?
2.1.РОЗПОВІДЬ ВЧИТЕЛЯ ПРО СЕБЕ
Як я вже казала,
мене звати Ірина Сергіївна, працюю вчителем тому, що я люблю дітей, полюбляю з
ними навчатися, гратися, подорожувати. У вас на столах є фотокартки, де я разом
зі своїми вихованцями проводимо весело і з користю свій навчальний та вільний
час.
2.2.ДЕМОНСТРАЦІЯ ФОТОКАРТОК (пояснення)
Скоро ви
станете першокласниками. І для того, щоб ви не лякалися школи і були готові до
занять, з вами займаються ваші вихователі, вони вчать вас писати, читати,
рахувати. Я теж, як вчитель хочу з вами познайомитися, для цього ви будете приходити до мене по четвергах. На
заняттях будемо навчатися, гратися і
розвиватися. І, якщо ми потоваришуємо, можливо,
з вами зустрінемося в одному
класі.
3.ОСНОВНА ЧАСТИНА
3.1.ГРА «МІКРОФОН»
Зараз ми пограємо в гру і познайомимося. У мене в руці
мікрофон.
Ви знаєте навіщо людині мікрофон?Для чого? Хто ним користується?
Уявіть собі, що ви видатні люди, наприклад, вченні,
співаки, актори. І у вас беруть інтерв’ю – знайомляться з вами.
Ви вмієте відповідати на питання? Спробуємо.
- Як вас звати?
- Чи подобається вам ходити до дитячого садочка? Чому?
- Чи готові ви навчатися у школі?
- Чим ви любите займатися у вільний час?
- Чи є у вас улюблена тварина?
- Яка ваша улюблена пора року?
- Ваша улюблена казка, мультфільм?
- Ваш улюблений вид спорту?
- Ваші улюблені речі?
- Ким мрієте стати?
Яке ваше бажання?
3.2.ГРА «ДИКІ ТАНЦІ»
Діти, а ви знаєте, що я до вас прийшла не сама, а разом
зі своїми друзями.
Вгадайте з ким саме?
На сонечку гріється, без водички миється.
М’які лапки має, всіх мишей лякає.
(Кіт)
Сам вухастий, і у нього довгі вуха, довгі
ноги,
Дім його завжди на волі: під кущем, у лісі
, в полі,
Навіть пень його страхає, хто лякливого
вгадає?
(Заєць)
Діти, а чи вміють звірі танцювати?
Мої помічники не тільки вміють танцювати, а ще з вами
пограють в гру «Дикі танці».
Скоріше вставайте, одійдіть на небезпечну відстань, щоб
не зачепити один одного.
Давайте пофантазуємо, як міг би танцювати Зайчик? А
Котик?
Як би Зайчик стрибав на скакалці? Як би Котик крутив
обруч?
У мене є малюнки. Під музику я вам їх показуватиму,а ви виконуєте відповідні дії, потім я змінюю
малюнок, а ви виконуватимете те ту дію, що на малюнку. І так у нас вийде танець,
але будьте уважні.
Молодці.
3.3.ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ 1 «ОБВЕДИ, НЕ ВІДРИВАЮЧИ РУКИ »
Ми з вами відпочили, а тепер попрацюємо.
Підніміть руки ті, хто сильний, розумний, уважний.
Котик для вас приніс завдання. Для того, щоб у школі
навчитися красиво писати, потрібно правильно ручку тримати у руці, а для цього
треба розвивати м’язи руки, робити вправи для пальчиків, правильно класти аркуш
паперу на столі, слідкувати за своєю поставою під час письма.
Якщо ви правильно, охайно виконаєте завдання Котика,
отримаєте від нього подарунок.
Подивіться на малюнок, на ньому багато крапочок, які
потрібно послідовно з’єднати, якщо ви правильно їх з’єднаєте, не відриваючи
руки, отримаєте портрет.
А зараз за роботу.
Чий портрет ви бачите? (Котика)
4.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
4.1.ВПРАВИ ДЛЯ ПАЛЬЧИКІВ
Ми з вами вивчимо вправу для пальчиків, щоб вони
відпочивали і нас слухалися.
Я кажу і показую, а ви повторюєте і виконуєте.
Це - дідусь, а це - бабуся,
Це - татусь, а це - матуся,
А малюк, звичайно, я – ось і вся моя сім’я!
Сідайте за столи, молодці.
4.2.ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ 2 «ЛОМИГОЛОВА З
ПАЛИЧКАМИ»
У лісі зайчик заблукав,
Собі хатинку він шукав,
Ти зайчиська врятуй,
Для нього хатку побудуй!
У вас на столі є палички, користуватися ними потрібно
обережно, до рота не брати, не кидати, до очей не підносити, щоб не накоїти
лиха.
Подивіться на малюнок, за зразком, побудуйте хатинку для
Зайчика із паличок.
Хто вже побудував? Молодці!
А де живе Зайчик? (Улісі, в полі)
Як ви думаєте, що поряд з хаткою росте? (Дерево, гриб,
квітка, ялинка)
Спробуйте скласти щось з названого.
(Для тих дітей, які швидко справилися із завданням)
Зайчик вам дарує фото свого будинку, щоб ви могли
самостійно в будь який час змайструвати хатку для інших звірів, допомогти їм
перезимувати.
5.ПІДСУМОК
Ось ми з вами
працювали, танцювали та відпочивали.
Наше перше заняття закінчилося.
Чи сподобалося вам? Що саме?
Яку вправу для пальчиків ми вивчили?
Чому новому ви навчилися?
Який настрій у вас?
Рада з вами познайомитися, ви слухняні, гарні дітки, мені
з вами приємно було працювати.
До побачення!
Заняття 2
Мета: створити позитивний емоційний настрій; вчити находити
однакове і різне,
з метою
формування логічного і образного мислення, здатності до аналізу;
розвивати
увагу, уяву, уважність, дрібну моторику
руки;
розвивати словесно-логічну пам'ять; формувати
доброзичливі відносини
між
дітьми, вчителем;
сприяти вихованню милосердної, чуйної дитини.
Хід заняття
1.Привітання
Сьогодні
на заняття до вас я прийшла разом з бджілкою.
Бджілка трудівниця залетіла в клас,
До роботи бджілка запросила нас.
Зараз на уроці бджілці допоможемо,
Разом із трудівницею все зробити зможемо!
2.
Вправа «Слухай, запам’ятовуй, відповідай» під музику лісу
Дружба
Жила – була
бджілка Марушка. Вона була веселою і працьовитою, любила збирати нектар з
пахучих квітів. Одного разу бджілка вирішила полетіти до своїх подруг Маї та
Таї. Дорогою до них вона потрапила на чудову галявину, де росло багато-багато
чудових квітів. Марушка так захопилася збиранням нектару, що не помітила
хлопчика, який прийшов за квітами. І коли він проходив понад квіточкою, д е
сиділа Марушка, то ненавмисне пошкодив їй крильце. Марушка сіла і заплакала.
У той самий
час на галявину прилетіли Мая і Тая. Вони відразу зрозуміли, чому Марушка не
весела. Вони відірвали від квіточки пелюстку і приклали на місце пошкодженого
крильця. Марушка зраділа, що знову може літати. Радісна бджілка змахнула
крильцями і разом з подругами почала пурхати з квітки на квітку.
Звідусіль
звучав веселий передзвін лугових квітів, які виконували мелодію дружби.
Як звати нашу бджілку?
Як звати подруг бджілки Марушки?
Куди летіла бджілка? Навіщо?
Кого бджілка не помітила на галявині
серед квітів?
Що зробив хлопчик бджілці?
Чи навмисне хлопчик пошкодив крильце
Марушці?
Хто прилетів на допомогу бджілці?
Як Тая і Мая допомогли Марушці?
На ваш погляд, Тая і Мая добрі друзі,
чому?
3.Вправа
«Допоможи бджілці»
Уявіть себе
бджілкою. Необхідно з кожної квіточки зібрати нектар. Для цього потрібно
провести лінію через середину «доріжки» не торкаючись меж, щоб бджілка не
збилася з «дороги» і не заблукала. Олівець повинен весь час рухатися по паперу,
інакше бджілка не зможе швидко дібратися до вулика.
4.Вправа
– фізхвилинка «Частини тіла»
Разом з бджілкою
відпочинемо і пограємо в гру.
Я називаю частину тіла, ви до неї торкаєтесь, я виконую
разом з вами, але буду навмисне припускатися помилок, але ви повинні виконувати
правильно, не звертаючи увагу на мої помилки. Слухайте тільки те, що кажу.
Під музику починаємо!
Ноги, голова, рука, вухо, ніс, руки,
живіт, очі, волосся тощо.
5.Вправа
«Знайди однакових бджілок»
Перед вами бджілки: знайдіть однакових і на них помітьте
олівцем, щоб запам’ятати.
6.Вправа
відпочинок для пальчиків. Фізкультхвилинка
7.Вправа
«Щось тут не так»
Бджілка Марушка
принесла з собою віршик, але вона його не розуміє, бо в ньому багато помилок.
Зараз я вам його прочитаю, а ви уважно
послухайте, потім з вами виправимо помилки. Будьте уважні!
Ой у лісі дивина.
Ти ж дізнайся, де вона!
Все собі уявляй
І мене виправляй.
В лісі соняшник цвіте.
Їжак до комара у гості йде.
А вовчик із зайчиком гуляє,
Казочки йому розповідає.
Лисичка на гілочці сидить
І ніжкою махає.
Ведмедик під кущем лежить
І весело співає.
8.Підсумок
Бджілці ми допомагали,
Добре разом працювали.
Пролунав уже дзвінок –
Закінчився наш урок.
Бджілці
приємно було з вами працювати, вона для вас підготувала невеличкий сюрприз –
конверт, у якому її портрет. Але він у вигляді розрізної картинки. Давайте
спробуємо скласти деталі, щоб вийшов малюнок.
--Який у вас настрій?
-- Чи сподобався наш урок? Чим саме?
-- Чому новому ви навчилися?
На цьому наш урок закінчився, я дуже рада була зустрічі з
вами.
Заняття 3
Тема Розумний будиночок казкових героїв
Мета: створити позитивний настрій, активізувати дітей;
розвивати
логічне мислення,увагу, мовлення;
розвивати довільну увагу, дрібну моторику;
розвивати вміння зосереджуватись, виконувати
завдання, орієнтуючись на
зразок;
виховувати відповідальне ставлення до
оточуючого світу;
формувати повагу до однолітків.
Хід заняття
І.Організація
робочого місця
ІІ.Мотивація
початку заняття
Доброго дня,
діти! Я рада Вас бачити. Як ваші справи, який у вас настрій.
Сьогодні ми з вами продовжуємо гратися, навчатися і
розвиватися.
У школі я вчуся не марно,
Працює мій мозок старанно.
Увагу і пам'ять свою розвиваю,
Нову інформацію швидко сприймаю.
Подивіться, у
мене в руці будинок розумних казкових
героїв. У цьому будинку
6 дверей, які
замкнені ключем, за кожними дверима живуть казкові герої, які для вас
приготували випробування, якщо ви виконаєте всі завдання – отримаєте грамоту
«майбутнього першокласника». Але ви повинні активно працювати, один одного не
перебивати, слухати і поважати думку кожного. Готові?
ІІІ.Основна частина
Завдання 1 «Щось тут не так»
Допоможіть мені відчинити перші двері.
За синіми дверима живе Лисичка, вона для вас приготувала
гру «Щось не так»
Гра «Щось тут не
так»
Гарбузи їдять малину,
Малюки ростуть під тином,
Жабеня летить в ракеті,
Космонавт спить в очереті.
Грак в пустелі заревів,
Крилатий лев гніздечко звив,
Тесляр сяє в небесах,
Місяць ремонтує дах.
Цей поет – справжній дивак!
Написав він все не так!
Швидко виправляйте
По місцях все розставляйте!
Молодці, ви правильно виконали завдання Лисички, тож
отримайте 2-й ключ від дверей нашого будиночка.
Завдання 2 «Геометричні приклади»
Ось вам ключ від других дверей.
За другими
дверима заховався Ведмедик, він теж зібрався йти до школи, але не вміє
виконувати дії додавання і віднімання. Ми йому допоможемо і отримаємо третій
ключ.
Перед тим як
рахувати, давайте з вами повторимо:
які дії над числами
ви знаєте? (додавання, віднімання)
Яким знаком ми
позначаємо дію додавання, дію віднімання?
Коли ми додаємо,
результат збільшується, чи зменшується? А при дії віднімання?
Перед вами
приклади, але не з числами, а з геометричними фігурами, спробуємо їх виконати.
Завдання 3 «Плутанина»
За цими дверима живе Кішка і у неї є для вас завдання
«Плутанина».
Спробуйте знайти невідповідності на малюнку і розказати,
як має бути.
Завдання 4
А за цими дверима заховалася фізхвилинка.
Нагадаю вам правила безпеки, відійдіть один від одного на
небезпечну відстань. Обережно виконуйте всі вправи, щоб не зачепити своїх
однолітків.
Молодці, всі
активно танцювали, відпочили, отримали четвертий ключ.
Від Зайчика ми
отримали п’ятий ключ
Завдання 5 «Що зайве?»
В цьому будинку живе
Їжак , який працює за комп’ютером, він приготував для вас завдання «Що
зайве?»
Презентація
Ви такі кмітливі, маленькі розумники, отримайте свій 6
ключ!
Завдання 6 «Виконай за зразком»
Це завдання від Мавпочки
Спочатку вам потрібно здогадатися, де чиї тіні,
з’єднати тварин з їх тінями.
Перевіримо.
Обводимо по контуру яблуко та грушу.
Зараз продовжимо прописувати такі елементи письма.
Пряма похила лінія, починаємо писати з верхньої
додаткової лінії до нижньої рядкової лінії,
пишемо зверху вниз, під нахилом. Нахил співпадає з похилою лінією
зошита.
Поряд через невеличку відстань пишемо похилу лінію у робочому рядочку, починаючі зверху, ось
так!
Спробуємо написати
пальчиком у повітрі, а тепер на парті. Зараз за зразком дописуємо до кінця
робочого рядочку.
VI. Заключна
частина
Ви довели казковим героям, що ви сильні, розумні, уважні
діти.
Ви виконали всі завдання казкових героїв, які мешкали у
цьому будинку, відкрили всі дверцята, отримували ключики – «знань». Ви
впоралися з усіма складностями, тож тепер ви маєте повне право носити звання
«Майбутнього першокласника», встаньте із
за парт.
Вас нагороджено грамотами «Майбутнього першокласника».
Заняття 4.
ТЕМА: Свійські тварини.
Мета: засвоїти українські назви свійських тварин;
визначати
змістову ознаку низки слів;
знаходити незнайомі слова у мовному потоці та
пояснювати їх значення;
удосконалювати
мовні уміння і навички;
розвивати уміння аналізувати, спостерігати;
розвивати логічне мислення, увагу, дрібну
моторику руки;
формувати соціальну та інформаційну компетентності;
виховувати працелюбність, бережливе ставлення
до тварин;
формувати
здоровий спосіб життя.
Хід заняття
І.Мотивація початку заняття «Зосередження»
На уроці працювати
Треба добре дуже,
І тоді всього багато
Ти узнаєш, друже!
На подвір’ї гамір, сміх.
Подвір’я кличе нас усіх.
Хто на подвір’ї живе? Відгадай.
Загадку слухай, відповідай!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Робота над загадками,
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Слайд № 2-8
2.Вправа на визначення
змістової ознаки ряду слів.
(діти промовляють назви тварин хором за малюнками)
Слайд № 9
ІІ. Повідомлення теми і завдань
уроку.
Ми щойно відгадували загадки про тварин.
Скажіть, загадки були про свійських чи диких тварин?
Яка різниця між ними?
ІІІ. Сприймання та усвідомлення
нових знань.
1. Евристична бесіда «Яка користь
від свійських тварин для людини»
Для того, щоб добре сприймати нову інформацію, ми з вами відпочинемо,
пограємо в гру.
Фізхвилинка Гра «Зображення тварин»
Я вам демонструю картки із зображенням тварин, ви виконуєте їх дії. Будьте
уважними!
Зайчик (стрибають), Ведмедик (переставляють одну ногу, другу), кішка
(руками вперед, рухи кистю руки).
Скажіть, хто, на вашу думку, зайвий
зайчик, ведмедик чи кішка? Чому?
Сьогодні на занятті ми з вами вивчимо
українські назви свійських тварин, познайомимося з ними ближче, будемо
виконувати різні завдання. Готові?
Яка користь від вівці?
Діти, а чи знаєте ви навіщо людині свійські тварини?
Вони дають людині:
овеч'є м'ясо смачне і поживне, з молока виготовляють сир, бринзу, масло;
вовну, з котрої виготовляють тканину і шиють одяг;
шкуру, яку обробляють і використовують для одягу і взуття;
Кінь у житті людини:
Люди вживають у їжу м'ясо (конину), молоко, але не в натуральному виді, а
готовлять з нього молочнокислий продукт
– кумис з приємним смаком та лікувальними властивостями, вітамінами А, В, С.
Користь від поросяти:
м'ясо, сало, кров – використовуємо
у їжі;
оброблену шкуру у промисловості для одягу, взуття.
Значення корови у житті людини:
молоко, молочні продукти багаті кальцієм без котрого не можливо уявити наш
організм, ріст і міцнісність наших кісток;
м'ясо, а зі шкіру використовують для пошиття взуття.
Свійські кури:
смачні і поживні, корисні для здоров’я продукти – м'ясо і яйця(вітамін Д
правильне формування скелету, профілактика рахіту)
2.Фізхвилинка
Презентація
ІY. Закріплення та осмислення
знань.
Завдання1
Потрібно по контуру обвести півника, корову, собаку.
Завдання2 Гра - вправа (
групова) «Хто як голос подає»
З’єднати тварин з тими словами, які вони промовляють
Y. Узагальнення та
систематизація знань.
Перевірка виконаних завдань
колективно
YІ. Підсумки уроку.
Опитування
1.Яких свійських тварин ви
запам’ятали?
«Чарівний мішок»
Яку користь приносять тварини людям (корова, порося, вівця, куриця, коза)?
3.Яку корисну їжу ви запам’ятали?
4.Навіщо людям пити молоко, їсти яйця, сир, м'ясо?
5. Чи є у вас домашні улюбленці?
4.Чи сподобалось вам заняття?
Ви добре працювали на занятті, виконували всі завдання, тому я вам подарую
гру «Плутанина». Дома ви будите гратися зі своїми братиками, сестричками. Та
повчати їх.
Немає коментарів:
Дописати коментар